Ruxandra Micşunescu

PR, comunicare, antreprenoriat, inițiativă și…ceva fermecător. Pare să fie rețeta succesului și cele 4 cuvinte preferate ale oricărui om de business. Nu știm alții cum sunt, dar Ruxandra Micșunescu, căci despre ea e vorba, este cu siguranță omul perfect, care să reflecte cele spuse mai sus. Cu mindset de business și ADN de om de afaceri, Ruxandra are o poveste care depășește ingredientele oricărei rețete de tipul „5 pași către o afacere de succes”.

În pașii ei (sigur nu doar 5), Ruxandra ne-a povestit despre felul în care a început, cu curaj și de la zero, un business într-un domeniu care o pasionează foarte tare și care îi reprezintă personalitatea – Line Agency. Cu emoție, Ruxandra își amintește că a avut un moment decisiv înainte să înceapă cu adevărat să construiască la visul ei. Fiind din ce în ce mai solicitată de agenții din toată țara pentru a dezvolta noi departamente de digital și social media in house, și-a dat seama că „asta ar presupune cam aceleași responsabilități precum recrutarea unei noi echipe și extinderea portofoliului de proiect”. Practic, acesta a fost momentul de „Aha”, după care sigură a început operațiunea „cum să ridici un business de la temelie”. Cum? A închiriat o cameră într-un hub de freelancers, s-a pus pe asamblat mobilă de la Ikea și a angajat prima persoană: un Graphic Designer.

De ce? Ruxandra zice că e întrebarea ei preferată și, mai mult, îi place să răspundă frecvent la ea, împreună cu colegii de birou, alături de care a pornit o agenție de Social Media, devenită până la momentul actual un furnizor de servicii integrate, de la PR și Comunicare, până la websites, producție video și organizare de evenimente. Cu același entuziasm și cu sinceritatea tipică unui om de comunicare, Ruxandra crede cu tărie în impactul pe care îl aduc aceste campanii integrate, prin faptul că aduc unitate și coerență și, în plus, fiind gândite de aceeași echipă sunt un fel de „copil” crescut de mic, de o familie unită și plină de idei out of the box.

 

„De ce-ul meu are la bază dorința de a putea implementa în România tot ce am învățat în cei 7 ani pe care i-am petrecut lucrând în Elveția, Franța și UK. Aici mă refer atât la hard-skills, cât și la soft-skills. Nu în ultimul rând, am simțit întotdeauna că e loc de mai bine, că putem investi mai mult în platforme de raportare, de analiză (precum cele de sentiment analysis), de project management și de feedback. Într-adevăr, toate acestea implică costuri destul de mari, dar mi-am promis de la bun început că mi le voi asuma, daca vreau să ne diferențiem într-o piață atât de competitivă.

Când vorbește despre tânăra generație, Ruxandra e la fel de optimistă ca atunci când povestește despre cât de frumos a crescut business-ul ei. Fără niciun dubiu, Ruxandra afirmă faptul că ceea ce caracterizează această generație este dornică să împace extremitățile, să caute și să descopere constant noul, neobișnuitul. „Suntem visători”, zice ea, dar „căutăm mereu să fim profesioniști, să livrăm la timp și să aducem Return on Investment.”

În termeni de business sau nu, Ruxandra este unul dintre acei tineri străluciți, cu încredere în viitor și în faptul că noi toți încercăm să ne îndreptăm de stigmatul promovat în media, vis-a-vis de generația noastră.

Îndemn.

„Sfatul meu pentru tânăra generație este că, indiferent de poziție sau companie să nu renunțe la setea de a învăța. Puneți mereu în balanță câștigurile short-term și de imagine cu cele long-term – know-how și soft skills. Cum am zice noi în agenție: the dots will connect in the end onLine&offLine. ”