Ciprian Pop

Pe Ciprian mi-l amintesc de la începutul liceului: atunci lucra în televiziune și recruta puști pasionați de editare video cărora să le dezvolte abilitățile de prelucrare. Era pragmatic, vertical, ne explica de câte două ori ceea ce aveam de făcut și conducea o mașină în care nu încăpea nici jumătate din ambiția pe care o avea. Însă pasiunea lui începe din adolescență, când, pasionat mai mult de logistica evenimentelor la care participa decât de evenimente în sine, filma cu o cameră handycam și edita filmările în MovieMaker.

Ideea ANVERGURA a venit în 2014. Lucra de opt ani în domeniul audio-video, de la terminarea liceului, când a considerat că este momentul să treacă la următorul nivel: propriul business. ANVERGURA a fost unul dintre primele servicii de transmisie live din România, dar, pe lângă asta se ocupă de tot ceea ce ține de partea de audio-video a unui eveniment: producție, editare, sonorizare, filmare aeriană, video pentru nunți/concerte/evenimente de business etc.

Lipsa resurselor financiare, cu care se confruntă o majoritate covârșitoare a anteprenorilor, a îngreunat începutul, însă determinarea și perseverența au făcut ca afacerea să prindă contur. Proiectele mici i-au adus contracte serioase în timp, angajații competenți au rămas, și alți membri au fost cooptați pe parcurs, iar imaginea din mediul online surprinde doar o mică parte din ceea ce fac astăzi în offline.

O zicală veche spune că singurele persoane pe care vom reuși să le schimbăm suntem noi înșine. Schimbarea vine din dorința ta de a face mai mult. Tu, nu cei de lângă tine.  ”De ce să nu fac mai mult decât fac acum?”. Realizarea propriului potențial latent a fost motivația din spatele afacerii, alături de dorința de a juca printre cei din ”liga mare”. Aceasta a fost motivația care a lăsat în spate greutățile începutului, lipsa unui personal competent sau a unui sediu dotat, și a dus afacerea la ceea ce este astăzi: servicii de calitate, încredere din partea clienților, aparatură performantă.

Pentru Ciprian, cel mai important moment al carierei a fost cel în care s-a desprins de televiziune, și-a format o echipă și s-a apucat de lucru. Anul 2014 a fost unul din care a învățat multe: de la greșeli de leadership și reguli de management eficient, la cum să alungi scepticismul clienților cu privire la serviciile oferite, care astăzi fac parte din normalitatea zilnică.

Ciprian vede lucrurile în oglindă, descriind generația lui ca fiind ”ambițioasă și dornică de a face lucruri mărețe”. Iar când i-am cerut să ofere un îndemn tinerei generații, mi-a răspuns aceeași persoană pragmatică pe care am cunoscut-o pe când eram în clasa a IX-a, de data aceasta nu din spatele unui birou periferic de televiziune, ci din perspectiva unui om care a schimbat ceva în domeniul în care se află. Nu cu un sfat, ci cu o afirmație. 

Îndemn.

”Viitorul? Depinde în totalitate de noi.”

 

Scris de Diana Bărbuţă Gava