Antonia Negrău

„Aceeași Mărie”, cu altă pălărie. Despre tradițional și modern, într-un mix contemporan

Simplitate și pasiune. Dragoste pentru tradiție, interes pentru valori tradiționale. În două cuvinte „Aceeași Mărie”, un proiect care a pornit de la revalorificarea unui element de desin românesc remarcabil: fota. În spatele acestei ințiative se află o tânără, inspirată de lecturile etnografice și de trendurile existente pe piața românească, în materie vestimentară. La doar 23 de ani, Antonia Negrău este fondatoarea acestui proiect 100% autentic, pe care l-a dezvoltat pornind de la lectura bibliografiei pentru lucrarea de licență.

Cum a ajuns însă să se materializeze ideea? Antonia ne-a vorbit deschis și cu plăcere despre primul moment în care a simțit că poate construi ceva pornind de la o cercetare realizată pentru lucrarea de absolvire. Hilar, zice ea, dar suficient de îndrăzneț încât să se materializeze în „Aceeași Mărie”. Și s-a întâmplat acum câteva luni, când a luat naștere în mod oficial un business ce întâmpină nevoia consumatorului român, pasionat de design-ul tradițional, pliat pe provocările modernității.

„Ideea proiectului meu a apărut încă din facultate. Mi-am dat licența pe comportamentul consumatorului, fiind tot o componentă din publicitate. Având o atracție către zona tradițională, am dorit să aflu mai multe detalii despre aceasta. Din cercetarea realizată a reieșit că oamenii ar fi interesați de un element care îmbină tradiționalul cu modernul. Astfel, tot ce am citit atunci pentru lucrarea de licență m-a ajutat să pun bazele primului exemplar de fotă. De ce fotă? Pentru că mai toată lumea se concentra pe un alt element din portul popular român, ia, iar eu simțeam nevoia de a merge într-o zonă mai puțin explorată de designerii români.”

Prima creație a Antoniei a fost fota, un item de design destul de puțin prezent în atenția celor pasionați de tradițional. Ceea ce face, însă, ca elementele vestimentare realizate de Antonia să fie spectaculoase este faptul că sunt denumite în funcție de o paletă de culori, la care se alătură un element cu specific tradițional românesc. „Aceeași Mărie” este, astfel, un brand în plină ascensiune, care promite noi colecții care să acopere o gamă largă de produse: bluzițe, rochii, noi modele de fote.  Noul este, de fapt, ceea ce a determinat-o pe Antonia să înceapă acest business. Și-a dorit ceva al ei pe care să-l crească, având în spate experiența unor locuri de muncă de la care și-a luat o mulțime de lecții. „Ceea ce am pornit acum este, într-adevăr, un lucru foarte important și destul de greu de pus pe picioare, în același timp. Primești tot felul de piedici și multe ”nu-uri”, însă este și o provocare. Îmi plac provocările. În plus, pornind la drum pe cont propriu, începi să te descoperi și înveți să-ți cunoști limitele, să observi până unde poți continua, care sunt lucrurile care te dau înapoi și ce te ajută să continui pe drumul pe care l-ai ales.”

Pe lângă faptul că este parte din grupul celor care au adus schimbarea, Antonia se consideră și ea un pion important al generației tinere, despre care vorbește foarte frumos și pe care îi numește „Oamenii care vor să schimbe ceva, care luptă pentru un viitor mai bun.”

 

Scris de Isabela Neague

Îndemn

„Sfatul meu pentru Mileniali este să nu renunțe și să întâmpine piedicile care le apar în cale ca pe niște lecții pentru dezvoltarea lor. Keep your head up and remember: no rain, no flowers.”